Mozgás Info

Itt osztunk meg veletek minden újdonságot, ami a mozgással szorosan vagy lazán kapcsolatos: táplálkozás, étrend-kiegészítők, fitnesz, aerobik, fogyás, sportágak, új edzésmódszerek és mozgástípusok.

Friss topikok

10 tipp a gerinc egészségéhez - Elek Emil doktor úrtól

2010.12.25. 12:30 :: CT2010

1. Igenis számít, miben alszunk. Forgolódjunk éjszaka és dobjuk ki a süppedős matracunkat.

2. Ne úgy olvassunk vagy tévézzünk az ágyból, hogy meg kelljen emelnünk a fejünket, mivel az ehhez használt izmok is nyaki fájdalmat okozhatnak.

3. Ne üljünk sokáig egy helyzetben, mivel az megterhelő a gerinc izmai számára, inkább váltogassuk azt.

4. Ha valahol, például színházban sokáig kell egy helyben ülnünk, tegyük keresztbe lábainkat, ezzel megmozgatjuk a hát és a csípő izmait.

5. A háztartásban gyakran használt dolgokat tartsuk könnyen elérhető polcokon, ezzel csökkenthetjük a hajolgatás és a nyújtózkodás.

6. A férfiaknak nem tanácsos pénztárcájukkal a farzsebükben ülni, mert ez is krónikus hátfájdalmat okozhat.

7. Lehetőleg ne emeljünk nehéz dolgokat. „Kérjünk segítséget vagy hagyjuk ott” – tanácsolja Marcus.

8. Ha mégis fel kell emelnünk egy nehéz tárgyat, hajlítsuk be térdünket és csípőnket, tartsuk a tárgyat a testünkhöz közel, hogy a láb izmai viseljék a nagyobb terhet.

9. Hólapátolás előtt belemelgítésképpen tegyünk egy rövid sétát. Mivel a hó nehéz tud lenni, használjunk kisebb lapátot a terhelés csökkentésére

10. Nőként próbáljuk meg terhesség után visszanyerni eredeti súlyunkat és erősíteni a hát és a has izmait.
 

A cikket elérheted, és kérdést tehetsz fel Dr. Elek Emilnek: itt.

Címkék: gerinc hátfájás dr. elek emil